PAKKETSERVICE

Via de homepage is het mogelijk om snel inzicht te krijgen in de standaard zendingen die met DPD zijn verstuurd. De trackingcode hiervoor kun je vinden op het uitgegeven verzendbewijs. Gebruik hiervoor het gedeelte vanaf de 05 gevolgd door de 12 overige cijfers.

 

Onze pakketten worden standaard aangetekend verstuurd. Dit houdt in dat de ontvanger van het pakket hiervoor moet tekenen. Een misverstand is dat een aangetekend pakket alleen aangeboden mag worden aan de geadresseerde. De bezorger mag kiezen om het pakket bij de buren of een DPD pakketshop af te leveren. Je ontvangt dan altijd een bericht in de brievenbus. 

Alles begint met de keuze van de verpakking. Dit is de eerste verdediging tegen "agressies" (schokken, wrijving, regen, …). Meestal wordt een karton met dubbele ribbel geadviseerd voor grote, zware en lange pakketten. Karton met enkele ribbel volstaat voor middelgrote en lichte zendingen. 

Om de schokken te dempen in de binnenzijde van de doos, is het belangrijk het of de voorwerp(en) te klemmen. Verfrommeld kraftpapier is geschikt voor zware objecten; voor kleine, breekbare voorwerpen verkiezen we folie met grote luchtbellen. 

Vergeet niet om het gewicht goed te spreiden in het pakket, zeker als het gaat om meerdere voorwerpen in één verpakking. Hoe zwaarder een voorwerp, hoe meer het centraal en aan de onderzijde thuishoort. 

De dag waarop wij jouw pakket bezorgen hangt af van de dag waarop het pakket verstuurd is door de afzender. Wij bezorgen pakketten standaard van maandag tot en met vrijdag. Op verzoek van de afzender is het mogelijk je te informeren wanneer wij langskomen en om pakketten op zaterdag te bezorgen.

Extreem kwetsbare goederen van bijvoorbeeld glas, keramiek of porselijn vallen altijd buiten de verzekering. Bij twijfel helpen wij je graag via het contactformulier. 

Je vraag stellen via het contactformulier

Als de afzender van jouw pakket gebruik maakt van de Predict-service word je geïnformeerd over de dag en het tijdvak waarin de bezorging zal plaatsvinden. Hoewel wij ons uiterste best doen jouw pakket dan ook te bezorgen, blijft het een indicatie. Door onvoorziene omstandigheden is het mogelijk dat er vertraging plaats vindt.

Als je niet aanwezig bent dan zal de bezorger proberen je pakket bij de buren te bezorgen, zodat je toch snel over je pakket kunt beschikken. Als het gelukt is om jouw pakket bij de buren af te geven, informeren we je hierover. Lukt dit niet, dan bezorgen we je pakket bij een Pickup parcelshop. 

Wij versturen standaard al onze pakket binnen Nederland en het grootste deel van Europa met DPD. Overige pakketten worden via PostNL verstuurd. Internationale express pakketten worden altijd met UPS verstuurd.

Een standaard pakket verstuurd met DPD heeft altijd een trackingcode die met 05.. begint en totaal uit 14 cijfers bestaat.

Een PostNL zending is altijd voorzien van een 3S code. Om deze te traceren heb je ook de postcode van de ontvanger nodig.

BRIEFPOST

Aangetekende brieven worden via PostNL verstuurd en kunnen zowel thuis als in een postbus afgeleverd worden.

PostNL aangetekende brief traceren

Gebruik hiervoor de 3S trackingcode en postcode van de ontvanger.

Een aangetekende brief wordt over het algemeen binnen Nederland binnen 24 uur bezorgd. Echter is dit geen garantiepost en het kan daarom voorkomen dat PostNL langer dan 24 uur doet over de bezorging.

Als je gebruik wilt maken van garantiepost is dit mogelijk via UPS.